Marten Meesweg 25-G
3068 AV Rotterdam
Xiangnian Plaza (building A, room 1305)
Dongjiang Road, Hexi District
300220 Tianjin
+31(0)6 3174 9986
+86-22-28219799
  • LinkedIn - Black Circle

© 2019 HenYing B.V.  All rights reserved. 

Identificeren van de Chinese markt

marktanalyse I onderzoek consumentengedrag I merk- en prijsonderzoek I concurrentie-analyse I haalbaarheidsonderzoek


Door de snelgroeiende economische ontwikkelingen, stijgende inkomens en groeiende uitgaves van consumenten vormt China een zeer aantrekkelijke markt voor westerse bedrijven. Maar de aldoor veranderende wet- en regelgevingen in het land en de selectiever wordende Chinese consument kunnen het ingewikkeld maken om deze markt binnen te treden zonder de juiste expertise en mensen om u heen.

Ons team in Tianjin en Beijing is gespecialiseerd om deze veranderingen dagelijks in de gaten te houden, aangezien de regelgeving per provincie sterk kan verschillen en in een half jaar tijd alweer aangepast kan zijn. Door ons grote netwerk met lokale overheden en bedrijven, kunnen wij onze klanten voorzien van betrouwbare en accurate informatie.

Actuele trends
Daarnaast heeft er in de afgelopen decennia een belangrijke verandering plaatsgevonden in de denkwijze en het uitgavepatroon van de moderne Chinese consument. De consument is selectiever geworden en steeds vaker op zoek naar een gebalanceerd leven, waarbij gezondheid, familie en belevenissen hoog op de lijst staan. Onze marketingafdeling voorziet uw bedrijf van de meest actuele trends op het gebied van o.a. agrifood, hightech, duurzaamheid, medische technologie, en innovatie.


 

Feiten, cijfers en kansen in China
 

  • China is 220 keer groter dan Nederland. In commercieel opzicht biedt China meer kansen voor het Nederlands bedrijfsleven dan Nederland zelf;

  • China heeft zo’n 50 verschillende culturen en 23 provincies (stadsprovincies en regio’s niet meegerekend). Iedere provincie, regio of stad kan al een afzetmarkt op zich zijn;

  • China heeft meer dan 100 steden met meer dan 1 miljoen inwoners. Consumenten in deze steden hebben een toenemende interesse in buitenlandse producten. Het wordt tijd dat we verder kijken dan Beijing en Shanghai.
     

Bron: marktrapport International Trade, door Hensley Oosterwolde, in opdracht van BOM. Laatste update: 12 maart 2019

 

 

Heeft u plannen om uw dienst of product in China te lanceren, maar wilt u eerst weten of uw product of dienst aansluit danwel geaccepteerd wordt op de Chinese markt? Neem contact met ons op.

Logo Henying_edited.png